نگارش متون آکادمیک در Latex – آموزش و دانلود توزیع های شناخته شده‎

unnamed

 

همه دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی قطعا با نرم افزار رایج پردازش متن Microsoft Word آشنا هستند و شاید از یک تمرین کلاسی گرفته و حتی در برخی موارد یک مقاله را با این نرم افزار تهیه کرده باشند. اما این محیط ویرایشی، بیشتر برای کاربردهای عمومی و غیر دانشگاهی مورد استفاده بوده و محدودیت های بسیاری در انجام پردازش های متون علمی و حرفه ای دارد؛ به گونه ای که استفاده از آن در محیط های دانشگاهی مطرح داخل و خارج کشور، روز به روز منسوخ شده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که هدفشان انتشار مقاله در ژورنالهای معتبر بین المللی است، عملاً مدتها است که استفاده از آن را محدود کرده اند. هم اکنون گزینه جایگزین دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی برای نگارش مقالات و متون آکادمیک Latex می باشد.

نگارش یک مقاله در Latex هم از جهت سادگی ایجاد و هم از نظر کیفیت خروجی تفاوت بسیار زیادی با نوشتن مقاله با نرم افزارهایی همانند Word دارد. از این جهت آشنا بودن با تدوین مقاله در Latex امروزه تبدیل به یک باید نگارشی در محیط دانشگاهی شده است.

مجموعه فرادرس های نگارش متون علمی در LaTeX عنوان مجموعه ای از فرادرس ها است، که در مجموع شامل ۹ ساعت برنامه آموزشی تخصصی در زمینه LaTeX و کاربردهای آن ها می باشد. در این فرادرس، دانشجویان عزیز، با مباحث مختلف نگارش متون علمی در LaTeX آشنا می شوند. سرفصل هایی که در این آموزش به آن پرداخته می شود، ایجاد اولین پروژه، محیط ها و قالب بندی، درج جدول، شکل و … می باشد. نقطه قوت این آموزش این است که به طور کامل به توضیح مباحث مربوطه پرداخته شده است و آموزش توسط یکی از بهترین مدرسین متخصص در این زمینه، انجام شده است.

مجموعه فرادرس های نگارش متون علمی در LaTeX — کلیک کنید

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *