دوره‌های آموزشی تخصصی برای پر کردن اوقات فراغت – بخش یکم

دوره‌های آموزشی تخصصی برای پر کردن اوقات فراغت در تابستان

ایام تعطیلات زمان خوبی برای استراحت و تجدید قواست، اما در عین حال زمان مناسبی نیز برای فراگیری مهارت‌های جدید می‌باشد. حالا که ذهنتان آزاد است از آن بهره ببرید و مهارت‌های جدیدی را به رزومه‌تان اضافه کنید! لازم نیست برای این کار تمام تعطیلات تان را وقف کنید، بلکه کافی‌ست تنها چند ساعت را در هفته به فراگیری آموزش‌های آنلاین اختصاص دهید. در این مقاله دوره‌های آنلاینی معرفی خواهند شد که به زمانی کمتر از ده هفته نیاز دارند (بعضی‌ حتی کمتر از دو ساعت!). علاوه بر اینکه تلاش شده دوره‌های معرفی شده جالب و ارزشمند باشند، بیشتر آنها کاملا رایگان هستند. این دوره‌ها در هفت دسته کلی قرار می‌گیرند: برنامه‌نویسی، طراحی، بازاریابی آنلاین، ارتباطات، کارآفرینی، نگارش، و زبان‌های جدید.

دوره‌های آموزشی تخصصی برای پر کردن اوقات فراغت در تابستان

ایام تعطیلات زمان خوبی برای استراحت و تجدید قواست، اما در عین حال زمان مناسبی نیز برای فراگیری مهارت‌های جدید می‌باشد. حالا که ذهنتان آزاد است از آن بهره ببرید و مهارت‌های جدیدی را به رزومه‌تان اضافه کنید! لازم نیست برای این کار تمام تعطیلات تان را وقف کنید، بلکه کافی‌ست تنها چند ساعت را در هفته به فراگیری آموزش‌های آنلاین اختصاص دهید. در این مقاله دوره‌های آنلاینی معرفی خواهند شد که به زمانی کمتر از ده هفته نیاز دارند (بعضی‌ حتی کمتر از دو ساعت!). علاوه بر اینکه تلاش شده دوره‌های معرفی شده جالب و ارزشمند باشند، بیشتر آنها کاملا رایگان هستند. این دوره‌ها در هفت دسته کلی قرار می‌گیرند: برنامه‌نویسی، طراحی، بازاریابی آنلاین، ارتباطات، کارآفرینی، نگارش، و زبان‌های جدید.

برنامه‌نویسی

image05

مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر، ارائه شده در edX

شما در این کلاس آنلاین که در دانشگاه هاروارد تهیه شده است می‌آموزید که چطور تفکر الگوریتمی داشته باشید و چطور مسائل برنامه‌نویسی را به صورت کارایی حل کنید. همچنین با زبان‌هایی همچون CSS، HTML، و PHP آشنا خواهید شد. شرکت در این کلاس رایگان است اما با پرداخت ۹۰ دلار می‌توانید گواهینامه دانشگاه هاروارد را که موید گذرانده شدن این دوره توسط شماست، داشته باشید.

سطح: مبتدی

مدت: ۱۸۰ ساعت/ ۹ درس

آموزش اصول و مبانی برنامه‌نویسی، ارائه شده در فرادرس

در این مجموعه آموزشی که توسط فرادرس به زبان فارسی تهیه شده است، با یک نگرش کلی، مفاهیم بنیادی برنامه‌نویسی کامپیوتر، انواع زبان‌های برنامه نویسی، ساختار برنامه‌های کامپیوتری، انواع داده‌ها، و ساختارهای اطلاعاتی مورد بحث واقع می‌شوند. مطالب این دوره آموزش به نحوی تنظیم شده‌اند که افراد را برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی آماده می‌کند و دیدی کلی در مورد دانش برنامه نویسی به آنها می‌دهد. در واقع، می‌توان این مجموعه آموزشی را، درس شماره صفر هر دوره آموزشی برنامه نویسی دانست. استفاده از ویدئوهای آموزشی این دوره رایگان است.

سطح: مبتدی

مدت: ۳ ساعت

مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی به زبان جاوا، ارائه شده در MIT OpenCourseWare

هدف از این دوره آموزشی، کمک به دانشجویان در توسعه نرم‌افزارهایی کارا با کیفیت بالا برای حل مسائل واقعی می‌باشد. اصول آموزش بر این فرض است که دانشجویان تجربه برنامه‌نویسی را پیش از این داشته‌اند، اما در صورتی که هیچ گونه تجربه‌ای ندارید، ولی انگیزه قوی‌ای برای آموختن دارید، باز هم برایتان مفید خواهد بود.

سطح: متوسط

مدت: ۱۶ ساعت/۷ درس و ۷ آزمایشگاه

برنامه‌نویسی برای همه (زبان پایتون)، ارائه شده در Coursera

نگران نباشید اگر هیچ تجربه برنامه‌نویسی‌ای ندارید. این آموزش توسط دانشگاه میشیگان برای کسانی طراحی شده که تا به حال هیچ دوره کدنویسی نرفته‌اند و در آن سعی بردوری از مباحث ریاضی بوده است ( تنها مباحث بسیار ساده ریاضیات استفاده شده‌اند). هرکسی با تجربه متوسطی در کار با کامپیوتر می‌تواند موارد مطرح شده در این کلاس را به خوبی بیاموزد.

سطح: مبتدی

مدت: ۲۰-۴۰ ساعت/ ۱۰ درس

خط تیره، ارائه شده در General Assembly

خط تیره، زبان‌های HTML، CSS، و جاوا اسکریپت را با دستورات گام به گام برای ایجاد وب‌سایت‌هایی مفرح و جذاب به شما آموزش می‌دهد. فضای کاری کاربر به شما اجازه می‌دهد تا خروجی کدهایتان را به صورت بلادرنگ ببینید!

سطح: مبتدی

مدت: ۴ پروژه

معرفی C و C++، ارائه شده در MIT OpenCourseWare

این دوره آموزشی چهار هفته‌ای، مقدمات زبان‌های برنامه‌نویسی C و C++ را به سرعت به شما آموزش می‌دهد. شما طی این دوره، دانش پیش‌زمینه لازم شامل مدیریت حافظه، اشاره‌گرها، برنامه‌نویسی شیءگرا، و چگونگی یافتن اشکالات (باگ‌ها) در زمان استفاده اشتباه از هر کدام از این موارد را فرا خواهید گرفت.

سطح: مبتدی

مدت: ۱۶ ساعت/۸ درس و ۸ آزمایشگاه

HTML و CSS، ارائه شده در Codeacademy

به ۴٫۵ میلیون دانشجو در ایجاد وب‌سایت‌ با استفاده از HTML و CSS بپیوندید! در این دوره، برای تسلط بر اصول توسعه وب نیازی به تجربه قبلی نخواهید داشت.

سطح: مبتدی

مدت: ۷ ساعت

چگونگی ایجاد اَپ‌ آی‌فون، ارائه شده در Udemy

در این دوره، چگونگی ایجاد اَپ‌ها و قرار دادن‌ آنها در اپ استور را پیش از پایان روز فرا خواهید گرفت!

سطح: مبتدی

مدت: ۵ ساعت/ ۲۳ درس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *