مراجع مرتبط با طراحی برد‌ مدار چاپی به کمک نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر

مراجع مرتبط با هر فرادرس - طراحی برد‌ مدار چاپی به کمک نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر

امروزه می‌توان اهمیت مدارهای چاپی را هم تراز با برق دانست چرا که تقریبا در تمامی وسایل برقی تولیدی امروزه، از بردهای مدار چاپی برای برقراری اتصال بین ادوات الکتریکی استفاده می‌گردد. استفاده از بردهای مدار چاپی سبب افزایش سرعت و دقت و آسانی در مونتاژ، کاهش نویز، جلوگیری از اشتباهات انسانی و بسیاری مزایای دیگر می‌گردد.

مراجع مرتبط با هر فرادرس - طراحی برد‌ مدار چاپی به کمک نرم‌افزار آلتیوم دیزاینر

امروزه می توان اهمیت مدارهای چاپی را هم تراز با برق دانست چرا که تقریبا در تمامی وسایل برقی تولیدی امروزه، از بردهای مدار چاپی برای برقراری اتصال بین ادوات الکتریکی استفاده می‌گردد. استفاده از بردهای مدار چاپی سبب افزایش سرعت و دقت و آسانی در مونتاژ، کاهش نویز، جلوگیری از اشتباهات انسانی و بسیاری مزایای دیگر می گردد. این موارد سبب شده نه تنها در تولیدات با تیراژ بالا بلکه در محصولات نمونه نیز از مدارات‌ چاپی استفاده گردد. بنابراین صرف نظر از اینکه در چه زمینه‌ای از برق و یا سخت‌افزار فعالیت داشته باشیم، یادگیری این موضوع یک نیاز خواهد بود که دیر یا زود به آن دچار خواهیم شد. نرم افزار آلتیوم دیزاینر یکی مشهورترین و قدرتمند نرم‌افزار طراحی مدارات چاپی است و به خصوص در ایران، اغلب شرکت‌های چاپ برد تنها خروجی های این نرم‌افزار را می‌پذیرند. به همین دلیل یادگیری این نرم‌افزار به تمامی کسانی که در هر زمینه‌ای از رشته‌ی برق و سخت‌افزار، چه به صورت دانشگاهی و چه تجربی فعالیت دارند، توصیه می گردد.

در ادامه کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
The Circuit Designer’s Companion 1 Peter Wilson ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) طراحی مدار 
Altium Designer 13 circuit design and simulation system board from entry to the master Screenshot (40) CHEN XUE PING ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
طراحی فیبرهای مدار چاپی با نرم افزار Altium designer fvee9406 حمید نجفی ۱۳۹۳ لینک (کلیک کنید) آموزش طراحی فیبرهای مدار چاپی با نرم افزار Altium designer
طراحی و اجرای PCB 217 حسن یزدانی , محسن ظفری ۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید) آموزش طراحی و اجرای PCB
آموزش جامع نرم افزار Altium Designer 9647668682._SS,240_ حبیب وحیدی ۱۳۹۳ لینک (کلیک کنید) آموزش جامع نرم افزار Altium Designer
طراحی، شبیه سازی، و اجرای مدارهای الکتریکی و الکترونیکی با استفاده از نرم افزار کاربردی Altium (به انضمام OrCAD) 93C12059 محمد دائمی عطاران، محمدمهدی دائمی عطاران، محمدهادی دائمی عطاران ۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید) آموزش طراحی، شبیه سازی، و اجرای مدارهای الکتریکی و الکترونیکی با استفاده از نرم افزار کاربردی Altium (به انضمام OrCAD)
معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش طراحی و پیاده سازی مدارات منطقی مهندس سمیرا تیموری ۳ ساعت و ۵۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش تکمیلی میکروکنترلر AVR و نرم افزار CodevisionAVR مهندس محمدامین مصلایی ۴ ساعت و ۲۱ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش طراحی برد‌ مدار چاپی به کمک نرم‌افزار Altium Designer مهندس محمد حسین سعادت فر ۷ ساعت و ۱۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *