مراجع مرتبط با آموزش شبیه سازی فرآیند شکل دهی کلینچ با نرم افزار آباکوس


در آموزش شبیه سازی فرآیند شکل دهی کلینچ با نرم افزار آباکوس که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، امروزه با پیشرفت و افزایش دقت شبیه سازی ها، از آنها برای شبیه سازی فرآیندهای ساختی که جزو پیچیده ترین انواع مسائل شبیه سازی می باشند، نیز استفاده می گردد. شکل دهی فلزات یکی از انواع فرآیندهای ساختی است که از تکنیک المان محدود (FEM) برای شبیه سازی آنها استفاده می شود. وجود پدیده هایی نظیر تماس (Contact) و تغییر شکل های بزرگ (Large Deformation) در این مسائل، درجه غیر خطی بودن را در این گونه مسائل به شدت افزایش می دهد.

در آموزش شبیه سازی فرآیند شکل دهی کلینچ با نرم افزار آباکوس که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، امروزه با پیشرفت و افزایش دقت شبیه سازی ها، از آنها برای شبیه سازی فرآیندهای ساختی که جزو پیچیده ترین انواع مسائل شبیه سازی می باشند، نیز استفاده می گردد. شکل دهی فلزات یکی از انواع فرآیندهای ساختی است که از تکنیک المان محدود (FEM) برای شبیه سازی آنها استفاده می شود. وجود پدیده هایی نظیر تماس (Contact) و تغییر شکل های بزرگ (Large Deformation) در این مسائل، درجه غیر خطی بودن را در این گونه مسائل به شدت افزایش می دهد.

نرم افزار آباکوس به دلیل دارا بودن حل گر Abaqus/Explicit قادر است تا طیف وسیعی از این گونه مسائل را با دقت مناسب شبیه سازی کند. یکی از انواع فرآیندهای شکل دهی فلزات، فرآیند کلینچ است که جایگزینی برای نقطه جوش است. در این فرآیند به دلیل رخداد تغییر شکل های بزرگ، تمهیدات خاصی در فرآیند مدل سازی باید در نظر گرفته شود. نرم افزار آباکوس دارای ابزارهای مناسبی برای در نظر گرفته شدن این تمهیدات می باشد.

در این مجموعه آموزشی، در قالب آموزش مدل سازی فرآیند کلینچ، نحوه انجام تحلیل های دارای تماس و تغییر شکل های بزرگ در نرم افزار آباکوس آموزش داده می شود. نکات عنوان شده دارای جنبه عمومی بوده و برای انجام هر نوع فرآیند شکل دهی دیگری نیز قابل استفاده می باشد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Finite element modeling of clinch forming with automatic remeshing V. Hamel a,b, J.M. Roelandt a, J.N. Gacel b, F. Schmit ۲۰۰۰ لینک (کلیک کنید) فرایند مدل شده در آموزش توسط این مقاله نیز بررسی شده است .

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش شبیه سازی فرآیند شکل دهی کلینچ با نرم افزار آباکوس مهندس امیرحسین اقا سید میرزابزرگ ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش مقدماتی نرم افزار PDMS برای طراحی واحدهای فرایندی مهندس علی تاجیک ۹ ساعت لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *