مراجع مرتبط با آموزش جبر خطی با متلب


در آموزش جبر خطی با متلب که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، درس جبر خطی به نوعی دروازه ورود به فضای ماتریسی است. در بسیاری از رشته ها کاربرد دارد. به بیانی دیگر می توان گفت جبر خطی ابزارهایی در اختیار ما می گذارد که به کمک آن می توانیم دستگاه های معادلات خطی را حل کنیم. مقادیر ویژه و خواص آنها را به دست آوریم و به تجزیه و تحلیل آنها بپردازیم. مباحث این مجموعه نه تنها در رشته مهندسی کنترل و ریاضی، بلکه می توان گفت هر جا با ماتریس ها و دستگاه های معادلات خطی سروکار داریم کاربرد دارد.

در آموزش جبر خطی با متلب که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، درس جبر خطی به نوعی دروازه ورود به فضای ماتریسی است. در بسیاری از رشته ها کاربرد دارد. به بیانی دیگر می توان گفت جبر خطی ابزارهایی در اختیار ما می گذارد که به کمک آن می توانیم دستگاه های معادلات خطی را حل کنیم. مقادیر ویژه و خواص آنها را به دست آوریم و به تجزیه و تحلیل آنها بپردازیم. مباحث این مجموعه نه تنها در رشته مهندسی کنترل و ریاضی، بلکه می توان گفت هر جا با ماتریس ها و دستگاه های معادلات خطی سروکار داریم کاربرد دارد. 

در این آموزش قصد داریم ابتدا به تعاریف پایه ای ماتریس ها و خواص آنها بپردازیم و با فضاها و زیر فضاهای برداری آشنا شویم. پس از آن به حل مسئله حداقل مربعات می پردازیم. در نهایت نیز به با تعاریف مقادیر و بردارهای ویژه و مقادیر منفرد ماتریس ها آشنا خواهیم شد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
جبر خطی

ری الدن کنزی، کنت هافمن

۱۳۹۳ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش جبر خطی با متلب مهندس ایمان صفری ۱۶ ساعت و ۵۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش سیستم های کنترل خطی مهندس ایمان صفری  ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش برق و کنترل های تأسیسات مهندس مهنوش شجیعی ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *