بررسی محتوایی آموزش تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک

آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک

یکی از دانشجویان و همراهان فرادرس جناب آقای محمد لطفی (کارشناسی رشته نرم افزار )، نقد و بررسی خود را در مورد آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک در متلب به ما ارسال کرده اند.

در ادامه نگاه آقای محمد لطفی را می بینیم که برای انتشار در اختیار متلب سایت قرار گرفته است.

آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک

یکی از دانشجویان و همراهان فرادرس جناب آقای محمد لطفی (کارشناسی رشته نرم افزار )، نقد و بررسی خود را در مورد آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک در متلب به ما ارسال کرده اند.

فرادرس همواره به دنبال شنیدن نظرات همراهان خود است و حتی در قبال دریافت این نقدها و نظرات آموزش های غیر رایگان فرادرس را به صورت رایگان در اختیار دانشجویانی قرار می دهد که نقدهای خود را در مورد آموزش فرادرس ارسال می کنند.

در ادامه نگاه آقای محمد لطفی به فرادرس تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک در متلب را می بینیم که برای انتشار در اختیار متلب سایت قرار گرفته است.

 

معرفی آموزش و محتوای آن

من مجموعه آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک رو از سایت شما تهیه کردم و بسیار راضیم.

من این آموزش رو برای کمک در زمینه پروژه کارشناسی تهیه کردم و به کمک آن توانستم پروژه م رو که حل مسئله کوله پشتی با الگوریتم ژنتیک بود رو به بهترین نحو پیاده سازی کنم.  آموزشی که من تهیه کردم فراتر از چیزی بود که انتظار داشتم.

۱- الگوریتم های ژنتیک در متلب – مباحث تئوری:

این بخش واقعا برای من عالی بود مشکلی که داشتم توانایی ارائه مطالبی بود که می دونستم ولی روشون تسلط نداشتم ولی با کمک این بخش من تسلط کافی روی مفاهیم تئوری الگوریتم های تکاملی رو پیدا کردم . مخصوصا بخش مقایسه با نظریه داروین.

۲- الگوریتم های ژنتیک در متلب – مباحث عملی:

این بخش از سخترین قسمت ها برای من بود چون من قبلا  اصلا با برنامه نویسی متلب آشنایی نداشتم ولی با کمک آموزش های جناب دکتر کلامی واقعا راه افتادم و با مطالعه آموزش های این بسته به بحث هایی نظیر الگوریتم های هیوریستیک علاقه مند شدم

 

نقاط قوت
  1. کیفیت بالای ویدیوها هم تصاویر و هم صدا
  2. ارسال به موقع آموزش
  3. انتخاب مدرس عالی برای آموزش
  4. وجود آموزش های رایگان
  5. وجود کدها همراه با آموزش
  6. تسلط بالای مدرس بر محتوا و سایر مطالب جانبی مرتبط
  7. شیوه ی بیان عالی مدرس
  8. تدریس آموزش ها به زبان ساده
  9. انتخاب سرفصل های مناسب برای آموزش
  10. پوشش دادن حداکثر محتوای لازم
  11. کفایت نکردن به عملی بودن محض و استفاده از تئوریات در حد مناسب
  12. کفایت نکردن به تئوریات محض و پیاده سازی عملی مسائل
  13. استفاده از تکنولوزی های آموزشی بروز.

 

نقاط ضعف

نقطه ضعفی که قابل مشاهده باشد ندیدم شاید به خاطر این بوده که من توی این مباحث تازه وارد هستم. فقط اینکه بنظرم در بخش عملی باید بیشتر توضیح داده می شد. در بخش ریاضیات آموزش نیز همین ضعف وجود داشت، در صورتی که امکان توضیح مسائل نیست می توانستید منابع معرفی نمایید.

 

پیشنهادات

اول این که در کنار توضیحات بسیار خوب در زمینه تئوریات، در زمینه کد نویسی نیز کمی توضیحات بیشتری می دادند.که کسانی که تجربه کار با متلب را ندارند بتوانند راحت تر آموزش را درک کنند.خود بنده در موازات مطالعه آموزش ها شروع به یادگیری زبان متلب کردم.

دوم اینکه در قسمتی از آموزش که در مورد ریاضیات می باشد احساس می کنم که توضیحات کامل نبودند. من با این که بخش مربوط به ریاضیات مسئله و الگوریتم را جندین با مشاهده کردم به سختی توانستم متوجه قضیه شوم.

سوم اینکه در الگوریتم ژنتیک ما نیاز داریم که پارامترهای الگوریتم را مقدار دهی نماییم ولی اعتراف می کنم که اصلا نمی دانم دلیل انتخاب این مقادیر برای پارامتر ها چیست؟ و یا این که چگونه این مقادیر بدست می آیند.

در پایان هم از شما و همه مدرسین و همکاران تان بابت زحمات و خدماتتون کمال تشکر را دارم.

 

 

برای مشاهده «مجموعه آموزش های تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک» به این لینک مراجعه کنید:

کلیک کنید(+)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *