نقد و بررسی آموزش کاربردی برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک

یکی از همراهان فرادرس جناب آقای امیرمحمد ابراهیمی (دیپلم ریاضی)، نقد و بررسی را در مورد آموزش برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک برای ما ارسال کرده اند.

در ادامه نگاه آقای امیرمحمد ابراهیمی را می بینیم که برای انتشار در اختیار متلب سایت قرار گرفته است.

یکی از همراهان فرادرس جناب آقای امیرمحمد ابراهیمی (دیپلم ریاضی)، نقد و بررسی را در مورد آموزش برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک برای ما ارسال کرده اند.

فرادرس همواره به دنبال شنیدن نظرات همراهان خود است و حتی در قبال دریافت این نقدها و نظرات آموزش های غیر رایگان فرادرس را به صورت رایگان در اختیار مخاطبینی قرار می دهد که نقدهای خود را در مورد آموزش فرادرس ارسال می کنند.

در ادامه نگاه اقای امیرمحمد ابراهیمی به فرادرس برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک را می بینیم که برای انتشار در اختیار متلب سایت قرار گرفته است.

 

نقاط قوت

نقاط قوت این اموزش بسیار زیاد هست که چند مورد از مهم ترین هاشون رو خدمت شما عرض کنم:

اولین نقطه ی قوت ،بیان روان و سلیس استاد شادریان هست (این مورد در ایجاد ارتباط بین دانشجو و استاد کمک قابل توجهی می نماید)

پروژه محور بودن کار از نقاط قوت دیگر این آموزش هست، به گونه ای که دانشجو در عمل و پای نوشتن به همراه استاد می اموزد که چطور برنامه نویس شود که این نکته بسیار مهم هست چون از به وجود آمدن خطاهای احتمالی حدالمقدور جلوگیری به عمل

می اید.

وجود پروژه هایی که استاد در آموزش روی انها کار کرده اند در پوشه ای جدا به همراه خود آموزش ها ، نقطه قوت دیگری از مجموعه نقاط قوت این اثر ارزشمند می باشد، بدون شک وقتی دانشجو به پروژه ها دسترسی داشته باشد کمک شایانی به یادگیری وی میشود.

نکته بعدی همراه بودن فایلzipalign  هست، همانطور که استاد شادریان در قسمت دوم برنامه بیان می کنند اغلب دوستانی که در ابتدای یادگیری اندروید هستند مشکلاتی را به دلیل نداشتن این فایل متحمل می شوند ولی استاد گرامی فایلzipalign را در پوشه اموزش قرار داده و طرز استفاده و چگونگی انتقال این فایل مهم را توضیح داده اند.

 

نقاط ضعف

از نظر این بنده این آموزش مشکل خاصی ندارد بجز یکسری موارد جزیی که به بیان انها می پردازم.

در قسمت دوم آموزش بازه زمانی کوتاهی، کیفیت صدا به طور متوسطی افت پیدا می کند و سپس مجدد رفع می شود.

نکته ی مهم بعدی این هست که استاد از برخی قسمت ها به صورت جزیی و سطحی عبور می کنند مثلا چگونگی کامپایل برنامه نوشته شده در بیسیک را روی YOU WAVE به طور کامل توضیح ندادند (منظور این هست که ممکنه دوستی YOU WAVE را جز در درایو C نصب کرده باشد انگاه تنظیمات ان  درcmd  متفاوت خواهد بود)

نکته ی بعدی توضیح مختصر استاد در مورد خطاهای کامپایلری هست، چون این آموزش برای افراد مبتدی تهیه شده است بهتر می بود که مدرس در مورد انواع خطاها و چگونگی برخورد و برطرف ساختن انها به طور نموداری و سیستماتیک بحث می کردند.

 

پیشنهادات

در باب جمع بندی عرض می کنم که در مجموع بنده به عنوان یک مبتدی از تهییه این آموزش راضی بودم چون دانش من را ابه سطح نسبتا خوبی رسانده است، البته جا داشت که زمان آموزش هم کمی بیشتر می بود.

پیشنهاد می کنم که سری تکمیلی آموزش برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک ارائه شود و در قسمت بعدی که مطمئنا بحث ها پیشرفته هستند از پروژه های گوناگون به همراه به کارگیری کتابخانه های متداول و متنوع بیشتری استفاده شود.

در کل بنده به دوستانی که مردد هستند در تهییه ی این آموزش پیشنهاد دوستانه ای دارم که اگر  میخواید  از پایه اندروی نویس خوبی بشید ، شک نکنید و آموزش رو شروع کنید.

در آخر از مجموعه ی پربار  و علمی فرادرس متشکرم که بستری را فراهم نموده تا همه پارسی زبانان بتوانند از آموزش ها استفاده نمایند امید به روزی که هزینه آموزش ها کمتر و کیفیت عالی تر شود.

 

 

برای مشاهده «آموزش کاربردی برنامه نویسی اندروید به زبان بیسیک» به این لینک مراجعه کنید:

کلیک کنید(+)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *