مراجع مرتبط با آموزش فرآیندهای کریستالیزاسیون (Crystallization)

در آموزش فرآیندهای کریستالیزاسیون (Crystallization) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، کریستالیزاسیون یک فرآیند خالص سازی با تماس جامد – مایع می باشد که در آن فاز جامد، فاز مطلوب ما بوده و به عنوان محصول نهایی از سیستم فرآوری گرفته می شود. بسیاری از فرآیندهای شیمیایی از این تکنیک برای استحصال ماده ای با خلوص بالا بهره می برند. برای مثال می توان به انواع نمک های خوراکی و غیر خوراکی، مانند سدیم کلرید، سدیم سولفات و بسیاری از مواد داروئی که به طریقه کریستالیزاسیون به دست می آیند اشاره نمود.

در آموزش فرآیندهای کریستالیزاسیون (Crystallization) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، کریستالیزاسیون یک فرآیند خالص سازی با تماس جامد – مایع می باشد که در آن فاز جامد، فاز مطلوب ما بوده و به عنوان محصول نهایی از سیستم فرآوری گرفته می شود. بسیاری از فرآیندهای شیمیایی از این تکنیک برای استحصال ماده ای با خلوص بالا بهره می برند. برای مثال می توان به انواع نمک های خوراکی و غیر خوراکی، مانند سدیم کلرید، سدیم سولفات و بسیاری از مواد داروئی که به طریقه کریستالیزاسیون به دست می آیند اشاره نمود. 

در این آموزش بعد از ارائه مقدمه و چند مثال نسبتاً ساده ابتدا به مفاهیم نظری کریستالیزاسیون پرداخته و در انتها با انواع رایج فرآیندهای کریستالیزاسیون صنعتی آشنا خواهید شد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Industrial Crystallization  J. Mullin ۱۹۷۶ لینک (کلیک کنید)  –
Handbook of Industrial Crystallization Allan S. Myerson ۲۰۱۱ لینک (کلیک کنید) Second Edition
Unit Operations of Chemical Engineering Warren McCabe, Julian Smith, Peter Harriott ۲۰۰۴ لینک (کلیک کنید) (۷th edition)(McGraw Hill hemical Engineering Series)

 

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش فرآیندهای کریستالیزاسیون (Crystallization) مهندس میثم عطائی ۳ ساعت و ۱۹ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش پیل های سوختی – مفاهیم و ساختار مهندس میثم عطائی ۱۳ ساعت و ۳۱ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *