HTML چیست ؟ — به زبان ساده

HTML سرنامی برای عبارت «HyperText Markup Language» است. این زبان برای طراخی صفخات وب با استفاده از یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است. HTML ترکیبی از زبان فرامتن (Markup) و نشانه‌گذاری است. فرامتن پیوند بین صفحات وب را تعریف می‌کند. یک زبان نشانه‌گذاری برای تعریف سند متنی بدون تگ استفاده می‌شود که ساختار صفحات وب را تعریف می‌کند.

HTML یک زبان نشانه‌گذاری است که توسط مرورگر برای دستکاری متن، تصاویر و دیگر انواع محتوا به منظور نمایش در قالب مورد نیاز استفاده می‌شود.

چرا باید از HTML استفاده کرد؟

HTML به ساختاردهی به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند. در واقع، همانگونه که دستگاه استخوانی بدن اسکلت بدن انسان را می‌سازد، بدون بهره‌گیری از HTML نیز اسکلت یک وب‌سایت ساخته نمی‌شود. کاربرانی که تمایل به فراگیری HTML و به طور خاص کار به عنوان یک توسعه‌دهنده وب دارند، باید حتما HTML را بیاموزند زیرا بدون آن نمی‌توان کارهای زیر را انجام داد:

مبنا برای ساخت وب‌سایت‌ها: HTML یک الزام مبنایی است که یک توسعه‌دهنده باید در طول ساخت یک وب‌سایت از مبنا بداند.

یادگیری توسعه وب: HTML اولین گام برای یادگیری توسعه وب است. هنگامی که فرد HTML را می‌آموزد، می‌تواند وب‌سایت‌های استاتیک و ساده را به آسانی بسازد.

مبدل شدن یه یک نیروی کارمزدی: از آنجا که توسعه وب یکی از مشاغل جذاب در فریلنسینگ یا مشاغل کارمزدی است، HTML می‌تواند گام مهمی در یافتن مشاغل کارمزدی باشد.

معرفی فیلم آموزش HTML

در ادامه، فیلم آموزش HTML به زبان فارسی معرفی شده است.

فیلم آموزش طراحی وب با HTML – مقدماتی

فیلم آموزش طراحی وب با HTML – مقدماتی

طول مدت دوره آموزش طراحی وب با HTML (مقدماتی) سه ساعت و پنجاه و شش دقیقه است و مدرس آن مهندس محمد عبدللهی هستند. HTML به عنوان یک زبان نشانه‌گذاری در طراحی وب به کار می‌رود. از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی می‌توان به مقدمات HTML،‌ تگ‌های Text Formatting، عکس‌ها در صفحه وب، مروری بر CSS، لیست‌ها و سایر موارد اشاره کرد.

فیلم آموزش HTML و CSS پروژه محور

فیلم آموزش HTML و CSS پروژه محور

طول مدت این آموزش چهار ساعت و نُه دقیقه است و مدرس آن مهندس مهران بهدوست هستند. دوره آموزش HTML و CSS پروژه محور برای افرادی که قصد یادگیری و آموزش طراحی وب به صورت پروژه محور را دارند مناسب است. از جمله موضوعات و سرفصل‌های این آموزش می‌توان به طراحی Sketch در فتوشاپ، تبدیل فایل PSD‌ به HTML، واکنش‌گرا کردن طرح و سایر موارد در خصوص HTML و CSS اشاره کرد.

منبع [+]

یک نظر در "HTML چیست ؟ — به زبان ساده"

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *