۸ ویرایشگر کد مناسب برای اندروید — راهنمای کاربردی

در صورتی که ابزارهای توسعه مناسبی برای کدنویسی و ارزیابی کدهای منبع در دسترس نباشند، فرآیند برنامه نویسی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. کدنویسی با استفاده از یک کامپیوتر دسکتاپ بهترین روش به حساب می‌آید، اما استفاده از کامپیوتر دسکتاپ برای برنامه نویسی محدودیت موقعیت مکانی دارد و نمی‌توان از یک PC برای کدنویسی یا ویرایش کدها در هر مکانی استفاده کرد. مزیت یک گوشی همراه هوشمند در چنین شرایطی آشکار می‌شود. چرا که، دستگاه‌هایی مانند تبلت و گوشی هوشمند نیز می‌توانند به عنوان یک ابزار توسعه مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله، ۸ ویرایشگر کد مناسب برای اندروید معرفی شده است.

اپلیکیشن‌های بسیاری برای نیازمندی‌های مختلف برنامه نویسی در فروشگاه برنامه‌های کاربردی گوگل پلی موجود است. علاوه بر کد ادیتورها یا همان ویرایشگرهای کد، کامپایلرها و محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) مختلفی در گوگل پلی در دسترس کاربران اندروید قرار دارند. هر یک از این اپلیکیشن‌ها با دیگری متفاوت هستند و دارای قابلیت‌های مثبت یا کمبودهای مختلفی هستند. این مسئله، انتخاب بهترین ابزار ویرایشگر کد برای اندروید را به یک چالش تبدیل کرده است. بنابراین، با هدف کمک به کاربران برای انتخاب یک ویرایشگر کد مناسب، در این مقاله ۸ ویرایشگر کد مناسب برای اندروید معرفی شده است.

Dcoder

Dcoder یک محیط توسعه یکپارچه همراه است که به طور خاص برای تسلط و تمرکز بر بهبود مهارت‌های کدنویسی طراحی شده است. در Dcoder می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی شامل روبی و زبان C استفاده کرد. Dcoder را می‌توان به راحتی برای مشاهده هر گونه خطا در کدها به کار گرفت و از امکاناتی نظیر تم‌های اختصاصی بهره‌مند شد. تنها کاستی Dcoder این است که چون این ویرایشگر از APIهای ابری استفاده می‌کند، در حالت آفلاین چندان عملکرد مناسبی ندارد.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Dcoder به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

Turbo Editor

Turbo Editor نیز از چند زبان برنامه نویسی از جمله CSS، جاوا اسکریپت، HTML5 و پایتون پشتیبانی می‌کند. این ویرایشگر کد یک رابط کاربری ساده دارد که استفاده از آن آسان است و می‌توان به راحتی از طریق آن به امکانات مختلف این اپلیکیشن دسترسی پیدا کرد. اما در این اپلیکیشن باگ یا همان خطایی وجود دارد که ممکن است کاربر را از ملاحظه نتایج و پیش‌نمایش کدهای نوشته شده باز دارد. اگرچه، باگ‌ها همواره در به‌روزرسانی‌های جدید برطرف می‌شوند.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Turbo Editor به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

Quoda

Quoda یکی از ابزارهای کدنویسی مبتنی بر اندروید است که می‌توان آن را در دسته ۸ ویرایشگر کد مناسب برای اندروید جای داد. مشابه دیگر ابزارهایی که تا اینجا معرفی شدند، Quoda نیز یک ابزار چند زبانه به حساب می‌آید. در Quoda نیز امکان ایجاد سازگاری و مطابقت با کدهای مورد نظر کاربر تا حد زیادی وجود دارد. این ویرایشگر کد اندرویدی نیز دارای امکانات کاربردی نظیر پیشنهاد خودکار، علامت‌گذاری نحو، پیش‌نمایش فایل‌های HTML و یک کارکرد جستجو و جایگزینی است.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Quoda به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

QuickEdit

همان‌طور که از نامش پیداست، QuickEdit با هدف ارائه یک ویرایشگر سریع و در عین حال با پایداری منحصر به فرد ایجاد شده است. ویرایشگر QuickEdit با بیش از ۴۰ زبان برنامه نویسی مختلف شامل موارد محبوبی همچون جاوا، جاوا اسکریپت، PHP، پایتون و سوئیفت سازگاری دارد. همچنین، QuickEdit به کاربران اجازه می‌دهد تا به فایل‌هایی در مخزن‌های مختلف مثل یک FTP سرور یا گوگل درایو و سایر موارد دسترسی داشته باشند.

تصویر برای معرفی ویرایشگر QuickEdit به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

Our Code Editor Free

Our Code Editor Free کد ادیتوری رایگان است که به عنوان یک ویرایشگر متن و یک محیط توسعه یکپارچه نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در این ویرایشگر می‌توان فایل‌های لازم را از منابعی نظیر Dropbox برای شروع کار دانلود کرد. نیازی به اتصال دائمی اینترنت در آن وجود ندارد. با این حال، امکاناتی نظیر بررسی کننده سینتکس به همراه یک قابلیت جستجو و جایگزینی در Our Code Editor Free قابل استفاده هستند.

Android Web Developer (AWD)

AWD با PHP ، CSS ،HTML و جاوا اسکریپت سازگاری دارد. در عین سادگی، AWD امکانات و ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌کند. این امکانات شامل هایلایت کردن کدها، تکمیل خودکار کدها، بررسی خطا و رفت و آمد سریع بین کدها و فایل‌ها است. حتی می‌توان پیش‌نمایش صفحه را به صورت دوره‌ای و در حین پیشرفت کار مشاهده کرد.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Android Web Developer (AWD) به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

Android Interactive Development Environment (AIDE)

می‌توان ویرایشگر کد AIDE را نیز در زمره هشت ویرایشگر کد مناسب برای اندروید دانست. AIDE با هدف ایجاد یک ابزار کامل به وسیله ارائه یک طراحی بصری هم برای افراد تازه کار و هم برای توسعه‌دهندگان با تجربه ساخته شده است. AIDE حتی دارای کتابخانه‌ای از دستورالعمل‌ها است که نحوه بهره‌مندی کامل از امکانات این پلتفرم را به کاربران آموزش می‌دهد.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Android Web Developer (AWD) به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

Codeanywhere

در نهایت، می‌توان از Codeanywhere به عنوان آخرین ویرایش ویرایشگر کد مناسب برای اندروید در این مقاله نام برد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از Codeanywhere به عنوان یک ویرایشگر کد، نشانه‌گذاری (Markup) و متن استفاده کنند. Codeanywhere با گوشی هوشمند کاملاً سازگار است و با هدف ساده‌سازی و افزایش سرعت کدنویسی ارائه شده است. به طور کلی، Codeanywhere برای توسعه‌دهندگانی مناسب است که بسیار پرمشغله هستند و ناچارند علاوه بر کامپیوتر دسکتاپ، با گوشی هوشمند و تبلت در مکان‌های عمومی نیز به کدنویسی ادامه دهند.

تصویر برای معرفی ویرایشگر Codeanywhere به عنوان یکی از ۸ ابزار ویرایشگر کد مناسب برای اندروید

جمع‌بندی

ویرایشگرهای کد به ساده‌سازی وظایف بنیادی کمک می‌کنند که مرتبط با توسعه اپلیکیشن‌های موبایل هستند. در صورت نیاز به جستجو برای یافتن یک ویرایشگر کد مناسب، انتخاب‌های متعددی پیش‌روی افراد قرار دارند. تعداد چنین ابزارهایی حتی برای گوشی‌های هوشمند نیز کم نیستند. در این مقاله به معرفی ۸ ویرایشگر کد مناسب برای اندروید پرداخته شد تا بلکه بتواند راهنمایی برای افراد سردرگم در این خصوص به حساب آید.

اگر این مطلب مفید بوده است، استفاده از دوره‌های آموزشی و مطالب زیر نیز پیشنهاد می‌شوند:

منبع [+]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *