معرفی مراجع و منابع مرتبط با تحیل داده های معدنی با استفاده از نرم افزار Minitab

تحلیل داده های معدنی با Minitab

از آنجایی که داده های معدنی بالاخص داده های زمین شناسی و اکتشافی ( داده های گمانه های اکتشافی، ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی) در برخی پروژه ها آنقدر حجیم می شوند که استفاده از نرم افزارهای آماری تنها راه دسته بندی و پردازش می باشد. حفاری هزاران متر از گمانه های اکتشافی ، نمونه برداری های چند هزار تایی از رسوبات رودخانه و سنگ و خاک و آنالیز دهها عنصره شیمیایی کارشناسان مربوطه را با انبوهی از داده های خام مواجه می کنند. آشنایی با نرم افزارهای آماری برای مهندسان معدن اجتناب ناپذیر است.

تحلیل داده های معدنی با Minitab

از آنجایی که داده های معدنی بالاخص داده های زمین شناسی و اکتشافی ( داده های گمانه های اکتشافی، ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی) در برخی پروژه ها آنقدر حجیم می شوند که استفاده از نرم افزارهای آماری تنها راه دسته بندی و پردازش می باشد. حفاری هزاران متر از گمانه های اکتشافی ، نمونه برداری های چند هزار تایی از رسوبات رودخانه و سنگ و خاک و آنالیز دهها عنصره شیمیایی کارشناسان مربوطه را با انبوهی از داده های خام مواجه می کنند. آشنایی با نرم افزارهای آماری برای مهندسان معدن اجتناب ناپذیر است. یکی از نرم افزارهای مناسب برای این کارشناسان طبق تجربه مدرس در کار با سایر نرم افزارها ی آماری، minitab می باشد. چرا که وارد کردن داده ها بسیار ساده بوده ، منوهای منطبق با آنچه که مناسب تحلیل داده های معدنی باشد را دارا بوده و خروجی های گرافیکی و متنی مناسبی نیز دارد. این دوره آموزشی سعی دارد کاربرد این نرم افزار در مهندسی معدن را به دانشجویان بشناساند.

در ادامه کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Statistical data analysis for mineral exploration ^4CFB949BFCEBEDAF2F40F4062C14889BE7C877B292B1B4A3F8^pimgpsh_fullsize_distr Dr. Welmer ۱۹۹۹ لینک (کلیک کنید) تجزیه و تحلیل داده های آماری برای اکتشاف مواد معدنی

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
تحلیل داده های اکتشافی 9640344591._SS,240_ دکتر حسنی پاک ۱۳۸۱ لینک (کلیک کنید) آموزش بهینه سازی با نرم‌افزار GAMS
معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش تحلیل داده های معدنی با استفاده از نرم افزار Minitab مهندس علی رجبی خانقاهی ۳ ساعت و ۱۷ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش تحلیل داده ها با نرم افزار آماری Minitab مهندس علی رجبی خانقاهی ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *