مراجع مرتبط با آموزش مدل سازی تفسیری ساختاری (ISM) با متلب

در آموزش مدل سازی تفسیری ساختاری (ISM) با متلب که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، شناخت محیط پیچیده یکی از ضرورت های اداره یک سیستم است. اما در بسیاری از مواقع موانعی از جمله پیچیدگی سیستم، نبود داده های مناسب و کافی، محیط پر تغییر و بدون روند آن و هم چنین تأثیرگذاری زیاد ذهن افراد بر ماهیت مسئله باعث می شود تا نتوان از روش های معمول شناخت سیستم استفاده نمود.

در آموزش مدل سازی تفسیری ساختاری (ISM) با متلب که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، شناخت محیط پیچیده یکی از ضرورت های اداره یک سیستم است. اما در بسیاری از مواقع موانعی از جمله پیچیدگی سیستم، نبود داده های مناسب و کافی، محیط پر تغییر و بدون روند آن و هم چنین تأثیرگذاری زیاد ذهن افراد بر ماهیت مسئله باعث می شود تا نتوان از روش های معمول شناخت سیستم استفاده نمود.

از اواسط دهه هفتاد میلادی گروهی از تکنیک های ساختاردهی مسئله که به دنبال حل مسئله نبوده و تنها به دنبال نمایش ساختارهای اصلی مسئله بودند، توسعه داده شدند که یکی از این تکنیک ها ISM می باشد. ISM با استفاده از نظرات خبرگان و به روشی بسیار ساده و نزدیک به عملکرد ذهن انسان به دنبال نمایش سطح بندی مؤلفه های دخیل در یک مسئله می باشد.

در این دوره آموزشی مبانی مدل و مراحل پیاده سازی آن به طور کامل همراه با حل مثال در متلب بررسی و نمایش داده خواهد شد. هم چنین به معرفی حوزه های کاربردی این مدل و نقاط ضعف و قوت آن نیز پرداخته خواهد شد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
تحقیق در عملیات نرم (رویکردهای ساختاردهی مسئله)

عادل آذر، فرزانه خسروانی، رضا جلالی

۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش مدل سازی تفسیری ساختاری (ISM) با متلب مهندس امیر آذرفر ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش مقدماتی نرم افزار GAMS برای حل مسائل بازار برق مهندس امین شکری ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *