مراجع مرتبط با آموزش پروژه محور ArcGIS

در آموزش پروژه محور ArcGIS که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در سال های اخیر شاهد رشد سریع و متوقف نشدنی سامانه اطلاعات جغرافیایی بوده ایم. این سامانه به گونه ای طراحی شده که به جرات می توان گفت تمامی سازمان ها، مؤسسات و وزارتخانه ها نیاز مبرم به آن دارند.

در آموزش پروژه محور ArcGIS که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در سال های اخیر شاهد رشد سریع و متوقف نشدنی سامانه اطلاعات جغرافیایی بوده ایم. این سامانه به گونه ای طراحی شده که به جرات می توان گفت تمامی سازمان ها، مؤسسات و وزارتخانه ها نیاز مبرم به آن دارند. 

خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران نیز مؤسسات و دانشگاه ها تلاش بی وقفه ای در جهت استفاده و پیشبرد این سامانه بکار بسته اند. در همین راستا کتاب های بسیاری، چه به صورت ترجمه و چه به صورت تألیف، در سطح کشور منتشر شده، اما اگر فردی مبتدی و نا آشنا بخواهد این سامانه را فراگیرد، در صورت استفاده از چنین کتاب هایی نمی تواند به آنچه که به واقع می خواهد از این سامانه بیاموزد، برسد، چرا که این مجموعه ها هر کدام به نوعی به بخشی خاص از این سامانه پرداخته اند و به ندرت می توان کتابی به زبان فارسی پیدا کرد که کاربر مبتدی بتواند از این سامانه آنچه را می خواهد، بیاموزد. از طرفی گاهی استفاده از کتاب نمی تواند به راحتی مباحث مرتبط و مورد نیاز کاربران را فراهم نماید و از طرفی نیز امکان حضور در کلاس های آموزشی برای برخی افراد امکان پذیر نیست.

پس بر آن شدیم تا به آماده سازی مجموعه ای کامل بپردازیم تا همه افراد از همه رشته ها بتوانند از آن استفاده کنند. این مجموعه به گونه ای آماده سازی شده که هر کاربر نیازمند چه در سطح مبتدی و چه در سطح حرفه ای بتواند حداکثر استفاده از آن را ببرد.

در این راستا سعی کردیم که به روز ترین نسخه نرم افزار را به کارگیریم، علاوه بر این تا حد امکان سعی شده که مثال های ارائه شده در کتاب از کشورمان باشد.

مجموعه فیلم های حاضر به صورت پروژه محور، فرایند آموزش نرم افزار ArcGIS را پیگیری می کند. مباحث مطرح شده به صورت گام به گام اجرا می شود.

در ابتدای هر بحث یک سؤال مطرح می شود و سپس در ادامه سعی می شود به صورت اجرای مثال و تمرینات مختلف و تحت یک پروژه به سؤال جواب داده شود.

ذکر یک نکته اساسی الزامی است:

موارد ذکر شده در این درس ها به صورت ابزاری آموزش داده نمی شود، بلکه به صورت عملی و کاربردی و تحت اجرای پروژه آموزش ها به پیش می روند.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
تهیه و تولید نقشه با نرم افزار ArcGIS 10.2

امین ابراهیمی، جواد طالبی

۱۳۹۳ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش پروژه محور ArcGIS محمود سلطانیان ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ETABS مهندس امین خدارحمی ۹ ساعت و ۴۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش سیستم اطلاعات جغرافیایی در علوم محیطی و جغرافیا محمد علی نظام محله ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *