مراجع مرتبط با آموزش شکل دادن فلزات


در آموزش شکل دادن فلزات که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، هدف اصلی فرایندهای شکل دادن فلزات ایجاد یک تغییر شکل مطلوب از ماده صلب اولیه با یک هندسه مشخص است. مسلماً محصول بایستی از لحاظ خواص مکانیکی، نوع سطح خارجی و دقت ابعادی کیفیت مطلوب را داشته باشد. رسیدن به این اهداف وابستگی نزدیکی به تکنولوژی فرایند شکل دهی دارد. در این درس شما با انواع فرایندهای شکل دادن فلزات و تکنولوژی های مرتبط با آن آشنا می شوید و محاسبات ریاضی تمامی فرایندها را به طور کامل می آموزید.

در آموزش شکل دادن فلزات که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، هدف اصلی فرایندهای شکل دادن فلزات ایجاد یک تغییر شکل مطلوب از ماده صلب اولیه با یک هندسه مشخص است. مسلماً محصول بایستی از لحاظ خواص مکانیکی، نوع سطح خارجی و دقت ابعادی کیفیت مطلوب را داشته باشد. رسیدن به این اهداف وابستگی نزدیکی به تکنولوژی فرایند شکل دهی دارد. در این درس شما با انواع فرایندهای شکل دادن فلزات و تکنولوژی های مرتبط با آن آشنا می شوید و محاسبات ریاضی تمامی فرایندها را به طور کامل می آموزید.

این درس یکی از دروس صنعتی رشته مهندسی مواد است که از اطلاعات و آموزش های این درس در صنعت تولید میلگرد، ورق، لوله، سیم و … به طور مستقیم استفاده می شود. صنعت شکل دهی فلزات روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و نیروی محرکه این پیشرفت کاهش هزینه ها، افزایش راندمان، رسیدن به محصولی با دقت ابعادی بالا و کیفیت سطحی بالا است. در این فرصت آموزشی اصولی ریاضی حاکم بر فرایندهای شکل دهی فلزات در قالب ۹ درس به شما تدریس خواهد شد. در هر درس سعی شده است که تدریس مطالب همراه با ارائه یک مثال و حل تشریحی آن باشد تا تکنیک کاربرد فرمول ها و ارزیابی مسئله آموزش داده شوند. 

در پایان هر درس نیز یک جمع بندی از مطالب ارائه شده خواهیم داشت. در پایان آموزش، یک آزمون جامع در نظر گرفته ایم تا دانشجویان بتوانند دانش خود را ارزیابی کنند. مراجع اصلی این درس کتاب شکل دادن فلزات نوشته دکتر حسین تویسرکانی و کتاب معروف هاسفورد – کدل می باشد که از مثال ها و مفاهیم آموزشی آنها استفاده شده است. انتخاب مثال ها و مفاهیم آموزشی بر اساس تکرر آنها در امتحانات و اهمیت آموزشی آنها بوده است. امیدواریم دانشجویان گرامی از این فرصت آموزشی نهایت استفاده را ببرند و رضایت خود را از این درس، مدرس مربوطه و مجموعه فرادرس اعلام نمایند.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Cladding of aluminum on AISI 304L stainless steel by cold roll bonding: Mechanism, microstructure, and mechanical properties Paul H.R. Akramifard, H. Mirzadeh, M.H. Parsa ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)
Estimating interface bonding strength in clad sheets based on tensile test results H.R. Akramifard, H. Mirzadeh, M.H. Parsa ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Metal Forming: Mechanics and Metallurgy William F. Hosford, Robert M. Caddell ۲۰۱۰ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
شکل دادن فلزات

حسین تویسرکانی

۱۳۸۸ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش شکل دادن فلزات مهندس حمیدرضا اکرمی فرد ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش خواص مکانیکی مواد ۱ مهندس صابر فرمانی ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش خواص مکانیکی مواد ۲ مهندس صابر فرمانی  ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه   لینک (کلیک کنید) 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *