مراجع مرتبط با آموزش یادگیری ماشین


در آموزش یادگیری ماشین که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، با گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف، نیاز به خودکار نمودن فرآیندهای تصمیم گیری، روند فزاینده ای را داشته است. دانش هوش مصنوعی به عنوان یک راهکار اصلی، برای رفع این نیازها، از روش های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می کند. در واقع، می توان یادگیری ماشین را به عنوان مجموعه ای از ابزارهای پایه برای هوشمندسازی فرآیندها در کاربردهای مختلف، بکار گرفت.

در آموزش یادگیری ماشین که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، با گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف، نیاز به خودکار نمودن فرآیندهای تصمیم گیری، روند فزاینده ای را داشته است. دانش هوش مصنوعی به عنوان یک راهکار اصلی، برای رفع این نیازها، از روش های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می کند. در واقع، می توان یادگیری ماشین را به عنوان مجموعه ای از ابزارهای پایه برای هوشمندسازی فرآیندها در کاربردهای مختلف، بکار گرفت. 

بخش نخست این دوره آموزشی، به مرور روش های پایه در حوزه یادگیری ماشین، اختصاص یافته است. در این بخش، طیف وسیعی از روش های یادگیری کلاسیک مورد مطالعه قرار می گیرد. سپس در بخش دوم آموزش، به بیان روش های مختلف یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) به عنوان یک رویکرد نوین و کارآمد در مقوله یادگیری ماشین، می پردازیم و انواع مختلف روش های یادگیری تقویتی را بررسی می کنیم. همچنین به منظور آشنایی با کاربردهای روش های یادگیری تقویتی در حل مسائل واقعی، نمونه هایی از به کارگیری این روش ها نیز معرفی شده است.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Machine Learning Tom Mitchell ۱۹۹۷ لینک (کلیک کنید) مرجع اول در بخش Classical Machine Learning
Foundations of Machine Learning Mehryar Mohri, Afshin Rostamizadeh, and Ameet Talwalkar ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) مرجع دوم در بخش Classical Machine Learning
Reinforcement Learning: An Introduction 51-7xl6utpl-_sx387_bo1204203200_ Richard S. Sutton and Andrew G. Barto ۱۹۹۸, ۲۰۱۶ لینک (کلیک کنید) مرجع اول در بخش Reinforcement Learning-ویرایش دوم: https://webdocs.cs.ualberta.ca/~sutton/book/bookdraft2016sep.pdf
Algorithms for Reinforcement Learning 41ptebdj6ll-_sx403_bo1204203200_ Csaba Szepesvari ۲۰۱۰ لینک (کلیک کنید) Second reference in “Reinforcement Learning”
Reinforcement Learning: State-of-the-Art 41e5zdpk28l-_sx327_bo1204203200_ MarcoWiering and Martijn van Otterlo (Eds.) ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) Third reference in “Reinforcement Learning”

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش یادگیری ماشین دکتر امیرحسین کیهانی پور ۲۲ ساعت و ۵۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)
مجموعه آموزش های داده کاوی یا Data Mining در متلب دکتر سیدمصطفی کلامی هریس ۲۴ ساعت و ۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش انتخاب ویژگی یا Feature Selection دکتر اسماعیل آتشپز گرگری ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *