مراجع مرتبط با آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری


در آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در بحث امنیت شبکه مثل هر بحث دیگری قبل از اینکه وارد عمل بشویم و با نرم افزارهای کاربردی خروجی لازم را بگیریم باید بر مسائل تئوری کاملاً تسلط داشته باشیم چرا که در غیر این صورت شاید بتوانیم با نرم افزارها کار کنیم اما هیچ گاه نمی توانیم به عمق مطلب پی ببریم و در زمینه امنیت شبکه حرفه ای شویم. بنابراین در مباحث امنیت شبکه قبل از هر چیزی لازم داریم تا مباحث تئوری را کاملاً فرا بگیریم. این آموزش ویدئویی می خواهد به همین مسئولیت یعنی آموزش مسائل تئوری و معرفی نرم افزارهای مربوط به امنیت شبکه بپردازد.

در آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در بحث امنیت شبکه مثل هر بحث دیگری قبل از اینکه وارد عمل بشویم و با نرم افزارهای کاربردی خروجی لازم را بگیریم باید بر مسائل تئوری کاملاً تسلط داشته باشیم چرا که در غیر این صورت شاید بتوانیم با نرم افزارها کار کنیم اما هیچ گاه نمی توانیم به عمق مطلب پی ببریم و در زمینه امنیت شبکه حرفه ای شویم. بنابراین در مباحث امنیت شبکه قبل از هر چیزی لازم داریم تا مباحث تئوری را کاملاً فرا بگیریم. این آموزش ویدئویی می خواهد به همین مسئولیت یعنی آموزش مسائل تئوری و معرفی نرم افزارهای مربوط به امنیت شبکه بپردازد. 

برای ورود به دنیای هر چیزی ابتدا نیاز است که مفاهیم اولیه خوب فرا گرفته شود. آن هایی که دوست دارند وارد حوزه شیرین امنیت بشوند هم از این قاعده مستثنا نیستند. این آموزش سعی کرده تا بتواند مفاهیم اولیه مربوط به امنیت را ذکر کند و همچنین با ایجاد سؤال و معرفی برخی از نرم افزارهای حوزه امنیت سعی کرده تا علاقه به ادامه مسیر در این راه را پویا کند. در واقع در این آموزش شما با مفاهیم مقدماتی امنیت و مسیر راهی که می خواهید در پیش بگیرید آشنا می شوید.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
A method of service-oriented network security situational assessment in transport layer Tang Liqun, Zhang Xingyuan ۲۰۱۱ لینک (کلیک کنید)
Security analysis of reliable transport layer protocols for wireless sensor networks Levente Buttyán, László Csik ۲۰۱۰ لینک (کلیک کنید)
Secure routing in wireless sensor networks: attacks and countermeasures Chris Karlof, David Wagner ۲۰۰۳ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
CompTIA Security+: Get Certified Get Ahead: SY0-401 Study Guide Darril Gibson ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)
CEH Certified Ethical Hacker All-in-One Exam Guide, Third Edition Matt Walker ۲۰۱۶ لینک (کلیک کنید) ۳rd Edition

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
امنیت در شبکه های کامپیوتری

داود خرسند

لینک (کلیک کنید)
آموزش امنیت و کدگذاری در شبکه

لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری مهندس میلاد انارفرهاد ۱۱ ساعت و ۵۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش شبکه های کامپیوتری ۱ مهندس علیرضا سبحانی  ۱۹ ساعت و ۱۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *