مراجع مرتبط با آموزش فهم ساختار یافته مسائل با تکنیک DEMATEL در متلب‎


در آموزش فهم ساختار یافته مسائل با تکنیک DEMATEL در متلب‎ خاص که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، فهم دقیق از مسئله ضروری ترین قسمت ارائه یک راه حل است. فهم عمیق همان فهم ساختار یافته و دقیق است. از اواسط دهه ۷۰ میلادی گروهی از تکنیک ها به منظور فهم عمیق مسئله توسعه داده شدند که با استفاده از نظرات خبرگان و جمع کردن ذهن آنان بتوانند ساختاری منسجم به صورت مسئله داده و متناسب با آن به راه حل فکر کنند. یکی از تکنیک های ارائه در این باره DEMATEL است که از مزایای بسیاری برخوردار است و برای ساختار دهی عالی به مسائل از آن استفاده می شود.

در آموزش فهم ساختار یافته مسائل با تکنیک DEMATEL در متلب‎ خاص که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، فهم دقیق از مسئله ضروری ترین قسمت ارائه یک راه حل است. فهم عمیق همان فهم ساختار یافته و دقیق است. از اواسط دهه ۷۰ میلادی گروهی از تکنیک ها به منظور فهم عمیق مسئله توسعه داده شدند که با استفاده از نظرات خبرگان و جمع کردن ذهن آنان بتوانند ساختاری منسجم به صورت مسئله داده و متناسب با آن به راه حل فکر کنند. یکی از تکنیک های ارائه در این باره DEMATEL است که از مزایای بسیاری برخوردار است و برای ساختار دهی عالی به مسائل از آن استفاده می شود.

در این آموزش ابتدا تکنیک DEMATEL به طور کامل آموزش داده شده است و سپس نحوه پیاده سازی آن در متلب انجام شده است. در ادامه نحوه ترکیب این تکنیک با دیگر تکنیک ها بیان شده و در انتها نیز نسخه فازی این تکنیک تشریح شده است.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
تحقیق در عملیات نرم (رویکردهای ساختاردهی مسئله)

عادل آذر، فرزانه خسروانی، رضا جلالی

۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش فهم ساختار یافته مسائل با تکنیک DEMATEL در متلب‎ امیر آذرفر ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
مجموعه آموزش های برنامه نویسی متلب دکتر سیدمصطفی کلامی هریس ۹ ساعت و ۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *