مراجع مرتبط با آموزش پنیوماتیک


در آموزش پنیوماتیک که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، استفاده از سیستم های سیالاتی در صنعت، باعث تشدید نیرو می شود. در این بین استفاده از سیال هوا به دلیل در دسترس بودن و پاک بودن آن امروزه در صنعت رشد چشمگیری داشته است. بسیاری از سیستم های تولیدی صنایع غذایی از هوای فشرده به عنوان منبع تولید و تشدید نیرو استفاده می کنند. با استفاده از قوانین فیزیکی حاکم بر هوای فشرده و قطعات مختلف موجود می توان مدارهایی طراحی کرد که در جاهایی که نیاز به فشار کاری بالایی نیست و پاکی سیستم مطرح می باشد مورد استفاده قرار داد.

در آموزش پنیوماتیک که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، استفاده از سیستم های سیالاتی در صنعت، باعث تشدید نیرو می شود. در این بین استفاده از سیال هوا به دلیل در دسترس بودن و پاک بودن آن امروزه در صنعت رشد چشمگیری داشته است. بسیاری از سیستم های تولیدی صنایع غذایی از هوای فشرده به عنوان منبع تولید و تشدید نیرو استفاده می کنند. با استفاده از قوانین فیزیکی حاکم بر هوای فشرده و قطعات مختلف موجود می توان مدارهایی طراحی کرد که در جاهایی که نیاز به فشار کاری بالایی نیست و پاکی سیستم مطرح می باشد مورد استفاده قرار داد. 

در این آموزش به مقدمات پنیوماتیک و قواعد و مطالب مربوط در این زمینه، پرداخته می شود.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Hydraulics and Pneumatics Andrew Parr ۱۹۹۹ لینک (کلیک کنید) ۲nd Edition
Hydraulics and Pneumatics: A technician’s and engineer’s guide Andrew Parr ۲۰۱۱ لینک (کلیک کنید)
Basic Pneumatics: An Introduction to Industrial Compressed Air Systems and Components, Revised Printing 51n9lidwfql-_sx349_bo1204203200_  Jay F. Hooper  ۲۰۰۰ لینک (کلیک کنید) Revised Printing Edition

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش پنیوماتیک مهندس محمد علی ابراهیمی ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش الکتروهیدرولیک مهندس محمد علی ابراهیمی  ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *