مراجع مرتبط با آموزش کتابخانه نویسی برای میکروکنترلر AVR


در آموزش کتابخانه نویسی برای میکروکنترلر AVR که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، هنگام برنامه نویسی پروژه های پیشرفته میکروکنترلر و حتی گذراندن پایان نامه های دوره کارشناسی و ارشد، اکثراً لازم است پروژه ای طراحی کنیم که در آن چند واحد میکروکنترلر با هم یا با چند ماژول دیگر همزمان کار کنند.

در آموزش کتابخانه نویسی برای میکروکنترلر AVR که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، هنگام برنامه نویسی پروژه های پیشرفته میکروکنترلر و حتی گذراندن پایان نامه های دوره کارشناسی و ارشد، اکثراً لازم است پروژه ای طراحی کنیم که در آن چند واحد میکروکنترلر با هم یا با چند ماژول دیگر همزمان کار کنند. در این حالت در صورتی که بخواهیم برای تک تک بخش ها جدا کد نویسی کنیم؛ قطعاً در نهایت با چند هزار خط کد مواجه می شویم که در آینده در صورت نیاز به توسعه یا عیب یابی با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم شد. در حالتی دیگر، در صورتی که در زمینه ای خاص (مثلاً راه اندازی یک سنسور کمیاب) به دستاوردی شخصی رسیده ایم و می خواهیم آن را در پروژه دیگری با سبک و سیاق متفاوت به کار بریم با مشکلات متعدد ناشی از انتقال و استفاده از کدهای قبلی در محیط جدید مواجه خواهیم شد. اما با نوشتن تعدادی کتابخانه، برای بخش های مختلف و ماژول های متعدد، می توانیم تمام مشکلات فوق را به حداقل برسانیم و کد نویسی پیشرفته را برای خود به یکی از جذاب ترین کارها تبدیل کنیم. هدف این دوره رسیدن به این سطح کد نویسی است.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
برنامه نویسی به زبان C

عین الله جعفرنژادقمی

۱۳۹۵ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش کتابخانه نویسی برای میکروکنترلر AVR مهندس محمد مهدی ولی نژاد ۱۹ ساعت لینک (کلیک کنید)
مجموعه آموزش های پایه ای میکروکنترلر AVR و نرم افزار CodevisionAVR مهندس محمدامین مصلایی ۳ ساعت و ۴۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش برنامه‌نویسی C دکتر سیدمصطفی کلامی هریس  ۱۳ ساعت و ۲۹ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *