مراجع مرتبط با آموزش مهندسی واکنش های شیمیایی (سینتیک و طراحی راکتور)


در آموزش مهندسی واکنش های شیمیایی (سینتیک و طراحی راکتور) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، مهندسی واکنش های شیمیایی (CRE) از شاخه های مهم مهندسی شیمی محسوب می شود که به طور کلی از دو بخش سینتیک شیمیایی و طراحی راکتور تشکیل شده است. مهندسی واکنش های شیمیایی، بخشی از فعالیت های مهندسی که شامل اجرای واکنش های شیمیایی در مقیاس صنعتی است، را در بر می گیرد.

در آموزش مهندسی واکنش های شیمیایی (سینتیک و طراحی راکتور) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، مهندسی واکنش های شیمیایی (CRE) از شاخه های مهم مهندسی شیمی محسوب می شود که به طور کلی از دو بخش سینتیک شیمیایی و طراحی راکتور تشکیل شده است. مهندسی واکنش های شیمیایی، بخشی از فعالیت های مهندسی که شامل اجرای واکنش های شیمیایی در مقیاس صنعتی است، را در بر می گیرد. هدف، طراحی و به کارگیری موفق راکتورهای شیمیایی در صنعت است. علم سینتیک ابتدا عواملی را که بر سرعت واکنش تأثیر می گذارند را مطالعه کرده و سپس سرعت واکنش را مشخص می نماید.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
A comparative study between modeling and experimental results over rhodium supported catalyst in dry reforming reaction Behzad Nematollahi, Mehran Rezaei ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)
Synthesis Gas Production by Catalytic Partial Oxidation of Propane on Mesoporous Nanocrystalline Ni/Al2O3 Catalysts Mohammad Peymani, Seyed Mehdi Alavi ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید)
Experimental and modeling investigation on CO2 sorption kinetics over K2CO3-modified silica aerogels Chuanwen Zhao ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید)
Gas sorption-induced coal swelling kinetics and its effects on coal permeability evolution: Model development and analysis Jie Zang ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Elements of Chemical Reaction Engineering H. Scott Fogler ۲۰۰۵ لینک (کلیک کنید)
Chemical Reaction Engineering Octave Levenspiel ۲۰۰۱ لینک (کلیک کنید) ۲nd Edition

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش مهندسی واکنش های شیمیایی (سینتیک و طراحی راکتور) مهندس احسان اکبری ۸ ساعت و ۳۲ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش انتقال حرارت مهندس مرتضی نقمه کو ۷ ساعت و ۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش ترمودینامیک ۲ مهندس علیرضا اسفندیار ۶ ساعت و ۴۷ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *