مراجع مرتبط با آموزش مقدمه ای بر اینترنت اشیا (Internet of things)

در آموزش مقدمه ای بر اینترنت اشیا (Internet of things) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، اینترنت اشیا (Internet of things) یا به اختصار IOT، یکی از جدیدترین حوزه های علم روز است که دانش رشته های مختلف را به منظور بخشیدن هویت دیجیتالی به تمام اشیا و ارتباط آن ها با همدیگر از طریق شبکه های مختلف مخابراتی به کار می گیرد. اینترنت اشیا در حال حاضر یکی از موضوعاتی است که جدیدترین و بیشترین نشر مقاله در IEEE را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این درس در دانشگاه های بزرگ در جهان در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. در ایران نیز اولین کلاس رسمی این درس در دانشگاه علم و صنعت و توسط دکتر جلالی، پدر IT ایران برگزار گردید.

در آموزش مقدمه ای بر اینترنت اشیا (Internet of things) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، اینترنت اشیا (Internet of things) یا به اختصار IOT، یکی از جدیدترین حوزه های علم روز است که دانش رشته های مختلف را به منظور بخشیدن هویت دیجیتالی به تمام اشیا و ارتباط آن ها با همدیگر از طریق شبکه های مختلف مخابراتی به کار می گیرد. اینترنت اشیا در حال حاضر یکی از موضوعاتی است که جدیدترین و بیشترین نشر مقاله در IEEE را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این درس در دانشگاه های بزرگ در جهان در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. در ایران نیز اولین کلاس رسمی این درس در دانشگاه علم و صنعت و توسط دکتر جلالی، پدر IT ایران برگزار گردید.

در آموزش “مقدمه ای بر اینترنت اشیا” با مفاهیم اساسی این علم آشنا می شویم. در آموزش های آینده به مفاهیم تخصصی و پیشرفته تر این علم می پردازیم. یادگیری این آموزش با توجه به آینده فناوری جهان و ایران امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Internet of Things Applications: From Research and Innovation to Market Deployment (River Publishers Series in Communications) Ovidiu Vermesan, Peter Friess ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید)
Internet of Things: Challenges and Opportunities (Smart Sensors, Measurement and Instrumentation) Subhas Chandra Mukhopadhyay ۱۹۸۵ لینک (کلیک کنید) ۳rd Edition

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش مقدمه ای بر اینترنت اشیا (Internet of things) مهندس مرضیه آقایی ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش شبکه های کامپیوتری ۱  مهندس علیرضا سبحانی ۱۹ ساعت و ۱۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *