مقاله ای کوتاه در خصوص تفاوت اتوکد ۳۶۰ و اتودسک ۳۶۰

تفاوت اتوکد 360 و اتودسک 360

به احتمال زیاد درباره اتوکد ۳۶۰ (AutoCAD 360) شنیده و خوانده اید. امروز می خواهیم با ابزار ابری (cloud-based) فوق العاده دیگری برای مجموعه ابزارهایتان آشنایتان کنیم. این ابزار جدید می تواند مکملی برای اتوکد۳۶۰ باشد. ابزاری که قصد معرفیش را داریم اتودسک ۳۶۰ (Autodesk 360) است.

تفاوت اتوکد 360 و اتودسک 360

به احتمال زیاد درباره اتوکد ۳۶۰ (AutoCAD 360) شنیده و خوانده اید. امروز می خواهیم با ابزار ابری (cloud-based) فوق العاده دیگری برای مجموعه ابزارهایتان آشنایتان کنیم. این ابزار جدید می تواند مکملی برای اتوکد۳۶۰ باشد. ابزاری که قصد معرفیش را داریم اتودسک ۳۶۰ (Autodesk 360) است.

  • در اصل اتودسک ۳۶۰، اپلیکیشن موبایل و تحت وبی است که برای دسترسی، به اشتراک گذاری و آپلود فایل های طراحی استفاده می شود. پس تفاوت آن با اتوکد ۳۶۰ چیست و چه زمانی باید ازش استفاده کرد؟ در اینجا به بررسی تفاوت های این دو پرداخته ایم.
  • اتوکد ۳۶۰ به شما امکان دیدن فایل های DWG را می دهد. در حالی که با اتودسک میتوانید تمامی فایل ها را ببینید. (اگر در حال حاضر از سرویس هایی مثل دراپ باکس برای ذخیره پروژه هایتان استفاده می کنید، حواستان باشد که همیشه دیدن انواع فایل را پشتیبانی نمی کنند. با این که می توانید همه نوع فایلی آنجا ذخیره کنید اما لزوما اجازه دیدنشان را ندارید.)
  • اتوکد۳۶۰ امکان اشتراک گذاری، همکاری و ادیت فایل های DWG را می دهد. اتودسک ۳۶۰ برای همکاری و دیدن فایل ها فوق العاده است اما نه برای ویرایش آنها. البته نکته مثبت اینجاست که می توانید از طریق اتودسک ۳۶۰ به اتوکد ۳۶۰ دسترسی داشته باشید.
  • اگر فقط با فایل های CAD کار می کنید اتوکد ۳۶۰ انتخاب خوبی است. اتودسک ۳۶۰ برای پروژه های بزرگتر و پیچیده تر با چند نوع داده مناسب است. اگر با چند کارفرما و چندین نوع داکیومنت مختلف (Docs, PDFs, DWGs) سر و کار دارید، می توانید تمام انها را به یک فولدر اصلی اضافه کنید و با کسانی که نیاز است به سادگی به اشتراک گذارید.
  • اتودسک ۳۶۰ یک امتیاز ویژه دارد. در آینده، اتودسک ۳۶۰ جامعه کاربری متفاوتی برای همکاری های جمعی اضافه خواهد کرد.
  • بالاخره، کاربران می توانند فایل های طراحی و تمپلت های خود را آپلود کنند و دسترسی آن را جهانی و برای عموم تنظیم کنند. این ویژگی سطح جدیدی از اشتراک بین کاربران فراهم می آورد که باعث خلاقیت و همکاری های متفاوت خواهد شد.

اگر تفاوت ها را کنار بگذاریم، اتودسک ۳۶۰ شباهت های زیادی با اتوکد ۳۶۰ دارد. از جمله:

  • هر دو امکان همکاری و ارتباط آسان با تیم به صورت آنلاین و آفلاین را فراهم می کند.
  • هر دو به شما اجازه می دهند که دسترسی و محدودیت برای فایل بسته به مخاطبتان ایجاد کنید. می توانید از هم تیمی هایتان برای دیدن، به اشتراک گذاری و دانلود طراحی ها مستقیما از مرورگر و یا موبایلهایشان، دعوت کنید.
  • هر دو فضای آنلاین رایگان برای ذخیره ارائه می دهند. ( می توانید با پرداخت هزینه فضای بیشتری داشته باشید.)
  • هر دو پلتفرمی برای اضافه کردن و به اشتراک گذاری یادداشت ها و کامنت ها در فید طراحی دارند.
  • هر دو اپلیکیشن موبایل دارند که از طریق آیتونز یا گوگل پلی در دسترس هستند.

اتوکد ۳۶۰ و اتودسک ۳۶۰ مکمل هم هستند و پیشنهاد می شود از هر دو استفاده کنید. امیدواریم این پست باعث شود حداقل اتودسک ۳۶۰ را تست کنید. برای اطلاعات بیشتر این ویدئو را ببینید و اکانت رایگان برای بررسی بیشتر بسازید.

در ادامه آموزش های زیر از فرادرس را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *