چارچوب نرم افزاری جنگو چیست ؟ — راهنمای مقدماتی

در این مطلب، چیستی چارچوب نرم افزاری جنگو یا فریم ورک جنگو و کاربرد آن مورد بررسی قرار گرفته است.

چارچوب نرم افزاری جنگو چیست ؟

جنگو (Django) یک چارچوب نرم‌افزاری (Framework) مبتنی بر «زبان برنامه‌نویسی پایتون» (Python Programming Language) است که به کاربر امکان ساخت سریع برنامه‌های کاربردی وب را می‌دهد. همچنین، به فریم ورک جنگو یک چارچوب نرم‌افزاری با باتری داخلی گفته می‌شود، زیرا جنگو دارای ویژگی‌های توکاری برای کارهای گوناگون است. از جمله این موارد می‌تواند به «رابط مدیریت» (Admin Interface)، پایگاه داده پیش‌فرض SQLite3 و دیگر موارد اشاره کرد.

هنگامی که برنامه‌نویس در حال ساخت یک وب‌سایت است، معمولا نیاز به یک مجموعه از مولفه‌ها دارد. این مجموعه از مولفه‌ها شامل راهکارهای مدیریت احراز هویت کاربران (ثبت‌نام، ورود و خروج)، پنل مدیریتی برای وب‌سایت، فرم‌ها، راهکار آپلود فایل و دیگر موارد می‌شود. فریم ورک جنگو مولفه‌های از پیش‌آماده‌ای را برای استفاده در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای توسعه سریع برنامه‌های کاربردی وب، بسیار مفید هستند.

چرا باید از فریم ورک وب جنگو استفاده کرد؟

پرسشی که ممکن است برای بسیاری از برنامه‌نویسان از جمله برنامه‌نویسان پایتون که به توسعه وب می‌پردازند مطرح شود، این است که چرا باید از فریم ورک وب جنگو استفاده کرد؟ پاسخ این پرسش، در ادامه بیان شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

منبع [+]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *